• TonerMatik Büro Mak. Sarf Malz. San. Dış Tic. Ltd. Şti

İPTAL SÜREÇLERİ

  • 1- Talep Formunu Doldur

    Hesabım > Mevcut Sipariş sayfasından İade Et butonuna basın. Talep formunu doldurup iade adresini alın.

    İade Talebi Oluştur
  • 2- Ürünü Mağazaya Gönder

    İade talebinden sonra 3 iş günü +24 saat içinde ürünü mağazaya geri gönderin. Ücretsiz gönderim için eğer varsa iade kargo kodu kullanın.

  • 3- Mağaza İadeyi Onaylasın

    Ürün kargolandıktan sonra mağaza,
    3 iş günü + 24 saat içinde iade talebinizi yanıtlar.

  • 4- Paran İade Edilsin

    İade talebiniz onaylandıktan sonra paranız, ortalama 3 gün içinde hesabınıza aktarılır.

İADE SÜREÇLERİ

  • Alıcının ürünü iade etmesi için ne kadar süresi vardır?

    Alıcı, iade talebini ilettikten sonra 3 takvim günü içerisinde iade kargo bilgilerini Hesabım > Siparişlerim sayfasındaki İade Detayı alanından girmelidir. Bu süre içerisinde iade kargo bilgilerinin girilmemesi durumunda alıcıya bir hatırlatma e-postası gönderilir. E-posta gönderiminin ardından 24 saat içerisinde alıcı ürünü iade etmezse iade talebi otomatik olarak iptal olur.

  • Ürün arızalı / hasarlı / eksik / farklı ise nasıl iade edebilirim?

    • "Kargo paketinde veya üründe fark edilir şekilde hasar, darbe, kırık tespit edilmesi durumunda kargo görevlisine mutlaka hasar tespit tutanağı düzenletmelisiniz. Hasarlı kargolar için kargo görevlileri zabıt tutmakla yükümlüdür.
    • Kargo görevlisinin belge, zabıt veya tutanak düzenlemediği durumlarda ürünü teslim almadan görevliye iade edebilir veya kargo şubesinde kontrolunu sağlayarak teslim alabilirsiniz.
    • Hasar tespit belgesini düzenletmezseniz üründeki sorunun mağaza veya kargo kaynaklı olduğunu ispatlamanız mümkün değildir. Bu nedenle mutlaka tutanak tutturmalısınız.
    • Kargo paketinde veya üründe fark edilir şekilde hasar, darbe, kırık olması durumunda kargo görevlisine hasar tespit tutanağı düzenletmeniz gerekir.
    • Tutanak tutturarak ürünü teslim almadan görevliye kapıda iade edebilirsiniz. Ürününüz eksik, arızalı, kusurlu, hasarlı veya belirtilenden farklı ise iade etme hakkınızı kullanabilirsiniz.
    • İade sürecini başlatabilmek için üyeyseniz; Hesabım menüsündeki Mevcut Sipariş sayfasından ürünün yanında yer alan İade Et butonuna basarak talepte bulunabilirsiniz. Misafir kullanıcıysanız alışverişten sonra size gönderilen e-postalardaki Sipariş Detayı linkinden iade talep edebilirsiniz.
  • İade tipleri nedir?

      Tonermatik.com.tr’da iade talebinde bulunduğunuz ürün için 3 iade tipi vardır.

      - Ürünü teslim almadan kargo görevlisine iade ettim.
      Bu seçenekte iade talep formunu doldurmanız yeterlidir.

      - Ürünü mağazaya göndermek için kargoya verdim.
      Ürünü mağazaya geri gönderdiyseniz talep formunu doldurun. Kargo firmasından aldığınız takip numarasını talep formuna girersiniz.

      - Henüz göndermedim, iade sürecini başlatmak istiyorum.
      İade talep edip ürünü, anlaşmalı kargo firmasıyla ücretsiz gönderebilirsiniz. Ücretsiz gönderim için talep oluşturduktan sonra çıkan iade kargo kodunu ürünle birlikte kargo firmasına teslim edin.

  • Ürünü iade ettim, kargo takip numarasını hatırlayamıyorum. Ne yapmalıyım?

    "Kargo takip numarası, iade ürünü gönderdiğinizi belgelemek için gerekli olup kargoda herhangi bir sorun çıkması durumunda mağazanın sorgulama yapabilmesi için gerekir. İade edilen ürünün takip numarasını unuttuğunuz zaman kargo firmasıyla irtibata geçmeniz ve iade talep ederken ilgili alana girmeniz gerekir."

  • Misafir kullanıcıyım nasıl ürün iade edeceğim?

    Alışverişten sonra size gönderilen e-postadaki Sipariş Detayı linki üzerinden sipariş takibinizi ve iptal/iade/değişim işlemlerinizi yapabilirsiniz.

  • Mağaza iade için ek süre talep etti. Ne yapmam gerekiyor?

    "Ürün iade kargo bilgileri iletildikten sonra, mağazanın ürünü teslim alıp iade talebini sonuçlandırması için 3 iş günü + 24 saat süresi bulunuyor. Ürünü incelemek için zamana ihtiyaç duyması durumunda mağaza sizden ek süre talep edebilir. Ek süreye onay verdiğinizde ek süre sonunda talebin sonuçlandırılması gerekir.
    Not: Talep edilen ek süre iş günü olarak hesaplanır."

  • Ürünün paketine zarar verdim, yine de iade yapabilir miyim?

    Mevzuat gereği, ürünün değerinin azalması veya iadeyi imkânsız kılan bir nedenin varlığı, cayma hakkının kullanılmasına engel olmaz. Ancak ürünün değerinin azalması veya iadenin imkânsızlaşması, alıcının kusurundan kaynaklanıyorsa ürünün değerini veya değerindeki azalmayı mağazaya tazmin etmesi gerekir. Bu durumda, mağaza zararını tazmin edebilmek için ürün değerinin azalmasına karşı alıcı hakkında yasal yollara başvurabilir. Daha detaylı bilgi için Mesafeli Satış Sözleşmesini gör

  • Kuponla aldığım ürünü iade edersem kuponu tekrar kullanabilir miyim?

    "Kupon kullanılarak alınan ürünlerin iade veya iptalinde sepetin tamamının iade veya iptal edilmesi gerekir. Kullanım süresi devam ediyorsa kupon hesaba tekrar yüklenir. Kısmı iade ile kullanım süresi geçtikten sonra yapılan iptal ve iade işlemlerinde kupon hesaba tekrar yüklenmez.
    Önemli Not: Kampanya şartlarına bağlı olarak kupon iade durumu değişiklik gösterir."

  • Ürün bilgilerinde "İade Olamaz" diye belirtilmiş. Ürün gerçekten iade olmuyor mu?

    Mağaza, ürün detay sayfasında "İade Olmaz" diye yazdıysa bile tüketici haklarını göz önünde tutarak alıcının iade talebini almak zorunludur.

  • Mağaza ile iade konusunda anlaşmazlık yaşıyoruz, ne yapmam gerekir?

    Mağaza ve müşterilerin, Tonermatik.com.tr üzerinden yaptığı alışverişlerde tarafların verdiği bilgilerin doğruluğu kabul edilir. Alışveriş süreci boyunca mağaza ve müşteri yanlış bir beyan verdiği takdirde taraflar doğrudan yükümlülüklerini yerine getirmekle sorumludur. Tonermatik.com.tr, zamanında yapılmayan bildirimlerden ve yanlış bilgilendirilmeden sorumlu değildir. İade işlemlerinin taraflar arasında belirtilen süreçlerin dışında gerçekleştirilmek istenmesi, müşterinin gönderdiği ürünün zarar verildiği gerekçesiyle mağaza tarafından kabul edilmemesi durumlarında Mesafeli Satış Sözleşmesi hükümleri uygulanacak olup Tonermatik.com.tr bu aşamada taraf olmamaya özen gösterecektir. Mesafeli Satış Sözleşmesini gör

    Uyuşmazlıkların Çözümü

    Alıcılar, satın aldıkları ürünlerle ilgili şikâyetlerini, ürünlerin tedarikçisi olan mağazalara Tonermatik.com.tr üzerinden iletmek durumundadır. Tonermatik.com.tr, bu süreçte, sorunun çözülmesi için mümkün olan tüm desteği sağlayacaktır. Satılan ürüne ait sorumluluk bizzat mağazaya ait olacaktır. Buna rağmen sorunun çözülememesi halinde alıcılar, mağazalara karşı haklarını aramak için ürün bedeli 1.161,67 TL'ye kadar olan işlemlerle ilgili şikâyet ve itiraz konularında başvurularını, ürünü satın aldıkları veya ikametgâhlarının bulunduğu yerdeki Tüketici Sorunları Hakem Heyeti'ne yapabilecektir. Ürün bedeli 1.161,67 TL'nin üzerinde olan işlemlerle ilgili şikâyet ve itiraz konularında başvurularını ise, ürünü satın aldıkları veya ikametgâhlarının bulunduğu yerdeki Tüketici mahkemesine yapabilecektir. 01.08.2003 tarihli ve 25186 sayılı Resmi Gazete' de yayımlanan Tüketici Sorunları Hakem Heyetleri Yönetmeliği'nin 5. Maddesinin üçüncü fıkrasında, Büyükşehir statüsünde bulunan illerde faaliyet gösteren il haem heyetlerinin uyuşmazlıklara bakmakla görevli ve yetkili olmalarına ilişkin alt parasal sınır 3.032,65 TL'dir.

  • İade talep ettim, nereden takip edebilirim?

    "Üye hesabınızla alışveriş yaptıysanız; Hesabım menüsündeki Mevcut Sipariş sayfasından iade talebinizi takip edebilirsiniz. Misafir kullanıcıysanız alışverişten sonra size gönderilen e-postalardaki Sipariş Detayı linkinden talebinizin durumunu görebilirsiniz."

  • İade başvurusu yaptım, iptal edebilir miyiz?

    "İade talebinizi iptal etmek için; Hesabım menüsündeki Mevcut Sipariş sayfasından ürünün yanındaki Talebi Geri Al butonuna basarak talebinizi çekebilirsiniz. Misafir kullanıcıysanız alışverişten sonra size gönderilen e-postalardaki Sipariş Detayı linkinden iade talebinizi iptal edebilirsiniz."

  • "İadeyi iptal ettim, tekrar iade için başvurabilir miyim?"

    "Üye hesabınızla alışveriş yaptıysanız; Hesabım menüsündeki Mevcut Sipariş sayfasından tekrar iade talebinde bulunabilirsiniz. Misafir kullanıcıysanız alışverişten sonra size gönderilen e-postalardaki Sipariş Detayı linkinden iade talep edebilirsiniz."

  • Mağaza en fazla kaç gün ek süre talep edebilir?

    Ürünün incelenmesi için zamana ihtiyaç duyulması durumunda, mağaza müşteriden en fazla 30 iş günü ek süre talep edebilir.